20 Nisan 2012 Cuma

Mağazalarda Toplantı zaman kaybımıdır?


Her noktada iletişimin önemini belirtirken, mağazalarda toplantı yapmanın önemsiz olduğunu söylemek büyük bir hata olacaktır. Özellikle, hedef odaklı koşan bir takımın birbirinden haberdar olmadan çalışması düşünülemez. Bir yöneticinin, çalışma arkadaşlarıyla ortak hareket edebilmesi son derece mühimdir. Bu da sadece toplantı yaparak mümkün olabilmektedir. Yoksa, mağaza içerisinde dolaşmak kaydıyla, yöneticinin her personele ayrı ayrı bilgi aktarması hem yanlıştır, hem de bu kadar harcayacak zamana bir yönetici sahip değildir.

Tabi ki, toplantı yapmak kadar, yapılacak toplantının kalitesi de büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda kaliteyi belirleyen unsurların başında; Toplantıya hangi personellerin katılacağı ve konuşulacak konuların başlıklar halinde önceden belirlenmesi gelmektedir. Toplantı içeriğine uygun olmayan personelin, toplantıda olması bir anlam ifade etmeyecektir. Nasıl olsa toplantıyı, toplantı esnasında açılacak konu veya konulara göre şekillendiririm diye düşünmek de, elbetteki yanlış olacaktır. Bunu, açık denizde dümeni olmadan yol alan bir gemiye benzetebiliriz. Sonuçta ya batarsınız ya da karaya oturursunuz. Bu yüzden, toplantıya başlamadan önce konu başlıklarını muhakkak önceden belirlemelisiniz.
Yukarıda, bahsedilen konulara ek olarak, Toplantı için bir gün belirlenmesi de son derece önemlidir. Haftalık işleyiş toplantılarını pazar günleri yapmak, insert ve kampanya ürünleri ile ilgili çalışmaların yapıldığı toplantıları ürünlerin siparişlerinin verilmeden bir kaç gün öncesinde yapmak gibi, toplantı için bir gün ve saat belirlemek önem taşımaktadır. Hem bu sayede ekibinizi işin içine dahil edersiniz, hem de ekip üyelerinin kendilerini değerli hissetmelerini sağlamış olursunuz.
Eğer, başarıya koşan bir ekibe liderlik etmek istiyorsanız, toplantıları muhakkak planlı ve organize edilmiş bir şekilde iş planınıza dahil etmelisiniz. İyi çalışmalar diliyorum.

T.Yasin TAŞ
Eğitim Müdürü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder