31 Temmuz 2012 Salı
Pazarlama ve Hizmette Destek Gerekir
Her
geçen gün artmakta olan rekabet ortamında, daha iyiyi ve daha farklıyı yapan
şirketler bilindiği gibi ön plana çıkıyor. Sadece satışta, sadece hizmette en
iyiyi nasıl yaparımı düşünmek elbette ki yetmiyor ve de yetmeyecektir. Bunun
dışında, satışın veya hizmetin değişimi ya da hangi konuda şirketin farklılık
gerçekleştirmesi planlanıyorsa, bunu uygulayacak insan kaynağının da
planlanması ve bunun için gerekiyorsa hazırlanması gerekmektedir. Çünkü satışa
veya hizmete konu olan değişimin temelinde insan yatmaktadır.
Sadece,
hizmette ve satışta değişelim bir fark yaratalım demekle olmuyor ve
olmayacaktır. Bunu insan ile ilişkilendirmeli ve insan kaynağını buna
hazırlamak için gayret sarf edilmelidir.
Yoksa yapılan farklılıklar kısa döngüler içerisinde başarılı olmaktadır.
Bunlardan elde edilmiş başarılarda daha büyük başarılar gibi algılanmaktadır. Hâlbuki elde edilen, çöldeki seraptan başka bir şey
değildir. Şirket içerisinde gerçekleştirilecek her türlü pazarlama ve hizmet çalışmalarının
uzun vadede, şirketi daha ileriye taşımasının (uygulamayı kastetmiyorum) insan kaynağının elinde
olduğunun iyi bilinmesi gerektiğini söylüyorum. Bu da çalışanların değişime, ne
kadar sahiplendiklerinden geçer. Personelin sahiplenmesi içinde, şirketinde tüm
çalışanlarını sahiplenmesi büyük önem taşımaktadır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder