31 Temmuz 2012 Salı

Pazarlama ve Hizmette Destek Gerekir

Her geçen gün artmakta olan rekabet ortamında, daha iyiyi ve daha farklıyı yapan şirketler bilindiği gibi ön plana çıkıyor. Sadece satışta, sadece hizmette en iyiyi nasıl yaparımı düşünmek elbette ki yetmiyor ve de yetmeyecektir. Bunun dışında, satışın veya hizmetin değişimi ya da hangi konuda şirketin farklılık gerçekleştirmesi planlanıyorsa, bunu uygulayacak insan kaynağının da planlanması ve bunun için gerekiyorsa hazırlanması gerekmektedir. Çünkü satışa veya hizmete konu olan değişimin temelinde insan yatmaktadır.
Sadece, hizmette ve satışta değişelim bir fark yaratalım demekle olmuyor ve olmayacaktır. Bunu insan ile ilişkilendirmeli ve insan kaynağını buna hazırlamak için gayret sarf edilmelidir.  Yoksa yapılan farklılıklar kısa döngüler içerisinde başarılı olmaktadır. Bunlardan elde edilmiş başarılarda daha büyük başarılar gibi algılanmaktadır. Hâlbuki elde edilen, çöldeki seraptan başka bir şey değildir. Şirket içerisinde gerçekleştirilecek her türlü pazarlama ve hizmet çalışmalarının uzun vadede, şirketi daha ileriye taşımasının  (uygulamayı kastetmiyorum) insan kaynağının elinde olduğunun iyi bilinmesi gerektiğini söylüyorum. Bu da çalışanların değişime, ne kadar sahiplendiklerinden geçer. Personelin sahiplenmesi içinde, şirketinde tüm çalışanlarını sahiplenmesi büyük önem taşımaktadır.
Tahir Yasin TAŞ

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder